Peter van Vliet
aan het woord
Een nieuw bedrijf starten en voor mijzelf beginnen, een spannende stap met veel vragen en uitdagingen. Uiteraard weet ik welke diensten ik kan aanbieden en waar mijn kracht ligt binnen de markt. Maar onder welke naam en met welke uitstraling ga ik dit ook goed presenteren en overbrengen? Met deze hulpvragen kwam ik uit bij Igor Goossens van Rubberplants | Digital Agency. Hoe dit merkbouw proces verloopt lees je hieronder.
“Ik ben heel blij met de doordachte bedrijfsnaam en pay-off & de gerealiseerde huisstijl en website.
Heel fijn om te kunnen sparren met een mede-ondernemer”
HET PROCES
GET Ready.
Als Digital Agency beginnen we met het verdiepen in de wortels, huidige identiteit en doelstellingen. Maar wat als er nog geen identiteit en wortels zijn? Ook dan starten wij met verschillende strategische sessies om zoveel mogelijk input te vergaren en zo samen de identiteit handen en voeten te geven.
rebranding
strategisch & creatief
Ieder merkbouw project is speciaal, maar echt helemaal in de aarde beginnen om de zaadjes te planten is wellicht nog wel het mooiste wat er is. Je bent de schakel tussen de opdrachtgever en het nog te realiseren merk en identiteit.
Wat maakt het verhaal van Peter van Vliet en zijn dienstverlening speciaal en uniek? We gaan samen op zoek naar de concrete boodschap die het verhaal gaat vertellen om deze consistent over te gaan brengen.
het verhaal
Tijdens de meetings blijkt dat Peter met zijn dienstverlening de schakel is tussen de software en de organisaties die hier gebruik van maken. Startend bij de software implementatie, naar de onboarding met trainingen tot aan het adviseren en begeleiden van (schoonmaak)bedrijven.
Een Software Oplossing (SaaS) voor (schoonmaak)bedrijven en organisaties.
Op basis van data inzichten en realtime bezettingsdata (sensoren) maken we het samen mogelijk het schoonmaakprogramma continue te optimaliseren.
smart cleaning.
chain between
Zoals je wellicht merkt komt “schakel tussen” best vaak terug in het verhaal. Laat dit dan ook de kern zijn van waar de kracht van Peter en zijn dienstverlening ligt. Als dit de kernwaarde is van hetgeen je doet en te bieden hebt, dan gaat het bedrijf simpelweg: Chain Between heten. En zo geschiedde.
Pay-Off
Aangezien de dienstverlening niet stopt bij de Nederlandse grens is gekozen voor een tijdloze internationale naam. Deze wordt ondersteund door de pay-off: Software & Solutions. Op deze manier geeft de naam en het logo een duidelijk signaal af van de toegevoegde waarde en het werkveld.
Professionele huisstijl
In de creatieve designfase realiseren wij verschillende huisstijl concepten om deze visueel te laten landen. Hierin verwerken wij o.a. het logo, de fonts, het kleurpalet en voegen we verschillende voorbeelden van toepassingen toe.
Naast dat de schakel in het logo terugkomt, hebben we deze ook in het favicon de hoofdrol laten spelen. We hebben de ‘C’ en de ‘B’ aan elkaar verbonden op verschillende manieren. Allemaal met de knipoog naar de data en software die Chain Between aanbiedt.
Chain Between opereert in de dienstensector, specifiek in de branche Cleaning. Daarom hebben we ervoor gekozen om rustige en schone kleuren te gebruiken. De kleuren ondersteunen hiermee waarden die belangrijk zijn in de branche waarin Chain Between zich bevindt. Met deze gedachte zijn we uitgekomen op een combinatie van donkerblauw met lichter groen.
Naast het logo maken we ook gebruik van visuele ‘data’ elementen op de website en andere visuele uitingen om zo een samenhangend geheel te creëren waarin alles aan elkaar verbonden is.
Van offline schakelen naar
de website
De professionele huisstijl en grafische elementen zijn uiteraard ook geïmplementeerd tijdens de bouw van deze krachtige WordPress OnePage website. Zo trekken we de uitstraling van offline door naar online en zorgen we voor een consistente look & feel.
Het verhaal en de diensten van Chain Between worden overzichtelijk weergegeven en middels de pakketten krijg je een goed beeld van de mogelijkheden en tarieven. De maatwerk onepage website is opgebouwd in WordPress en volledig responsive, zodat deze op alle devices een fijne gebruikerservaring heeft. Later wordt deze onepage verder uitgebreid zodat deze de ideale digitale schakel is tussen Peter en de markt.
ook een nieuw MERK bouwen?
Overweeg jij ook een bedrijf op te starten? Of wil je jouw case, uitdaging of groeikansen eens samen met ons bespreken, geheel vrijblijvend? Daag ons uit en plan een afspraak in of neem contact op.