C4U REBRANDING

Eelco Dielemans
aan het woord

Waarom willen jullie eigenlijk rebranden? Dat was de eerste vraag die ons werd gesteld. Wij wilden middels een rebranding een nieuwe frisse, professionele en corporate uitstraling laten realiseren. Dit alles met behoud van het persoonlijke karakter. Kortom een nieuwe huisstijl, uitstraling en website.

“Wij zijn super blij met de sterke en doordachte identiteit en uitstraling.
Vanuit onze markt krijgen wij veel positieve reacties”.

HET PROCES

GET Ready.

Als Digital Agency beginnen we met het verdiepen in de wortels, huidige identiteit en groeidoelstellingen. Middels sparringsessies leren wij C4U nog beter kennen. Met al deze waardevolle inzichten zijn wij klaar om de rebranding op te starten.

rebranding

strategisch & creatief

Een rebranding traject is iets speciaals, iets strategisch.

Het is zoeken naar die extra lading, die het merkverhaal uniek maakt. Op zoek naar de woorden en creatieve knipoog die de boodschap consistent overbrengen. Om deze vervolgens vanuit de sparringsessie door te vertalen in de uitstraling van alle kanalen van het merk.

het verhaal

Dankzij het opgebouwde brand key model en de verschillende brainstormsessies is het unieke verhaal van C4U vastgelegd.

C4U is een betrokken full-service ICT partner die professionele dienstverlening combineert met een persoonlijke touch. Medewerkers worden vaak door hun klanten als onderdeel van het team gezien.

Ons team van strategie, creatie, design en development zocht naar het unieke van C4U om dit door de hele organisatie en alle kanalen uit te rollen. Die unieke kapstok die de kracht van C4U weerspiegelt en tevens multifunctioneel is in te zetten om merkgroei te realiseren.

EEN VERHAAL, DAT VERBINDT.

sterk verbonden

Is de nieuwe pay-off van C4U. Hetgeen dus ook letterlijk de verbinding gaat zijn van C4U als merk met zijn markt, relaties, partners, diensten en dat alles met behoud van de persoonlijke touch.

Bij een rebranding komen veel verschillende disciplines kijken om een sterke positionering te realiseren. De factor tijd is hierin ook belangrijk en is nodig om de creativiteit de ruimte te geven een sterk verbonden verhaal te vertellen.

EERDERE CONCEPTEN

In de creatieve designfase realiseren wij verschillende moodboards om de huisstijl concepten visueel te presenteren en te laten landen. Hierin verwerken wij o.a. het logo met pay-off, de fonts, het kleurpallet en voegen verschillende voorbeelden van toepassingen toe. Hieronder 3 conceptlogo’s die het uiteindelijk niet hebben gered;-).

C4U-Klantcase-Logo-2
C4U-Klantcase-Logo-1
C4U-Klantcase-Logo-3

de nieuwe huisstijl

De kernboodschap, positionering en uitstraling is door de gehele organisatie uitgerold. Wij lichten enkele facetten verder uit om een beeld te geven waar strategie, creativiteit en design samen komen.

De letters zijn aan elkaar verbonden, de C vloeit over naar de 4 en naar de U. De U staat voor de klanten en partners en is opgebouwd middels een gradiënt, hetgeen symbool staat voor de diversiteit. De schuinte waarmee de C is verbonden met de 4 is tevens verwerkt in het drukwerk en de website.


Nieuw LOGO,
NieUw Drukwerk

Van briefpapier tot visitekaartjes

C4U-Klantcase-Element
C4U-Drukwerk-Concept

Van offline naar online
Website

De huisstijl en de grafische elementen zijn uiteraard ook geïmplementeerd in de website. Zo trekken we de uitstraling van offline door naar online en zorgen we voor een consistentie look & feel.

De diensten van C4U worden overzichtelijk weergegeven en middels de fotografie verbinden de medewerkers van C4U zich ook met de website en het merk. Zo komt de persoonlijke touch ook digitaal terug in het design. De maatwerk website van C4U is opgebouwd in WordPress en volledig responsive, zodat deze op alle devices een fijne gebruikerservaring heeft.

C4U-Web-Concept-2

sterk resultaat

Het resultaat van dit gave rebrandingproces mag er wezen en hier zijn wij dan ook heel trots op. Wij bedanken C4U en Eelco Dielemans in het bijzonder voor het in ons gestelde vertrouwen. Wij kijken uit naar een verdere intensivering van onze sterke samenwerking en blijven graag verbonden.

OOK JOUW MERK LATEN GROEIEN?

Wil je jouw case, uitdaging of groeikansen eens samen met ons bespreken, geheel vrijblijvend? Daag ons uit en plan een afspraak in of neem contact op.

Bekijk hier andere klantcases

Van-Baardwijk-Logo-Banner
De-Brabantse-Tafel-Logo-Banner

Ready

To grow?

Kom in contact Kom in contact