Waarom heb je Google consent mode V2 nodig?
Google Consent Mode V2 is belangrijk omdat het essentieel is om Google Ads-producten te blijven gebruiken en remarketing uit te voeren in Europa. Als je de Google Consent Mode V2 niet vóór 6 maart 2024 implementeert, loop je het risico dat je geen toegang meer hebt tot belangrijke data in Google Ads en niet in staat zult zijn om nieuwe gebruikers uit Europa te bereiken. Daarom is het noodzakelijk om op tijd over te stappen naar de Google Consent Mode V2 om te voldoen aan de vereisten en je online advertentiestrategieën te behouden.
Wanneer moet ik de Consent Mode v2 geïnstalleerd hebben?
Het is belangrijk om Google Consent Mode v2 voor 6 maart 2024 te implementeren op jouw website, vooral als jouw website gebruikmaakt van cookies of vergelijkbare technologieën om gegevens van gebruikers te verzamelen. Het voldoen aan de vereisten voor toestemmingsbeheer is essentieel om te voldoen aan de privacyregelgeving, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in Europa.
Ik ben te laat of ik kom er niet uit, wat nu?
Als je te laat bent met het implementeren van Google Consent Mode v2 of je krijgt het instellen niet voor elkaar, dan kunnen wij je bij Rubberplants helpen. We zijn gespecialiseerd is in websiteontwikkeling, privacywetgeving en toestemmingsbeheer. We helpen je met de installatie en configuratie van Consent Mode v2 voor jouw website(s).
De gevolgen als je Consent Mode v2 niet installeert
Wanneer je niet voldoet aan de Consent mode v2 of voldoet aan andere privacyvereisten, loop je het risico op mogelijke juridische consequenties, zoals boetes of sancties van toezichthoudende instanties zoals de Autoriteit Persoonsgegevens in Nederland.
Bovendien kan het niet voldoen aan de privacywetgeving resulteren in verlies van vertrouwen bij jouw gebruikers en klanten, wat kan leiden tot reputatieschade en verlies van zakelijke kansen.
Het is dus van cruciaal belang om proactief te zijn en ervoor te zorgen dat jouw website voldoet aan de geldende privacywetgeving, inclusief het correct implementeren van toestemmingsbeheer zoals Google Consent Mode v2, om mogelijke problemen en negatieve gevolgen te voorkomen.
Het belangrijkste is: wat kun jij nu doen om safe te zijn?
Mocht je de kennis hebben, kun je de check doen via Tag Manager
- Staat het goed: don’t worry be happy
- Staat het niet goed: check je CMP (cookie management platform), bijvoorbeeld: Cookiebot, of Cookieyes
Lukt dat niet, vraag de verantwoordelijke van je website en/of marketing of ze de consent mode v2 hebben geïmplementeerd.
Hulp nodig bij installatie van Google Consent Mode v2?
Wij helpen je graag. Neem nu contact met ons op om de installatie goed geregeld te hebben.
let's grow together
Rubberplants blogs
Bedankt voor het lezen van onze blog! Rubberplants probeert je te voorzien van de meest relevante en waardevolle informatie. Onze marketing blogs worden zorgvuldig samengesteld door experts die diep duiken in onderwerpen om jou de inzichten en kennis te geven die je nodig hebt. Of je nu op zoek bent naar tips, trends, of diepgaande analyses, bij ons ben je aan het juiste adres voor kwalitatieve content die antwoord geeft op jouw vragen.
Blog categorieën
Recente blogs
De 764 van Maczek
Fietsen van Normandië naar Breda. Een tocht van 7 dagen. Als eerbetoon aan de 80-jarige bevrijding van Breda zamelen we geld in voor de volgende...
Lees verderRubberplants rugsponsor van de NAC Vrouwen
Met grote trots kunnen we bekendmaken dat we de nieuwe rugsponsor zijn van de NAC Vrouwen voor het seizoen 2024/2025! Dit partnerschap betekent dat onze...
Lees verderVersterk je merk met branding
Bij de term branding denkt menig mens aan een zonnig strand en kriebelend zand tussen de tenen, maar in het licht van online marketing is...
Lees verderDe online wereld verandert
...en snel ook. De afgelopen twee jaar hebben we een enorme groeispurt doorgemaakt op het gebied van Artificial Intelligence. AI wordt gezien als de ontwikkeling...
Lees verderDe klantreis in 2024, is de customer journey nog steeds relevant?
Het is voor (online) winkeleigenaren nog steeds super belangrijk om klanten goed te begrijpen. Het begrijpen van klanten in een fysieke winkel is een stuk...
Lees verderOptimaliseer je webshop voor Google’s SGE
Heb je gemerkt dat je e-commerce webshop sinds de Google-update van maart 2024 een daling in bereik, vertoningen en kliks heeft gezien? Je bent niet...
Lees verderHoe herken je AI-generated content?
Als marketeer ben ik altijd bezig met het verkennen van nieuwe tools en ChatGPT heeft daarbij zeker mijn aandacht getrokken. In de afgelopen maanden heb...
Lees verderMeegroeien?
Even sparren