Rubberplants | Digital Agency

contentcreatie

Iedereen kan teksten schrijven, maar niet iedereen schrijft interessant, doelgericht en converterend. Het schrijven van goede content kost tijd, maar is ongelofelijk waardevol op de lange termijn. Goede content blijft namelijk online bestaan en vervliegt niet zo snel als social media posts. 

Heb je als bedrijf meer behoefte aan kwalitatieve content, maar heb je niet de kennis, middelen of mensen in huis om dit intern goed op te pakken? Lees dan verder.

In deze blogpost leggen we je uit hoe we bij Rubberplants content maken die content maakt. Content waar je blij van wordt dus. 🙂
Want blije gezichten aan de andere kant van het scherm, dat is wat we uiteindelijk allemaal willen wanneer je tekst gelezen wordt. Én natuurlijk dat deze aanzet tot actie. 

Het contentcreatie proces

De content marketeers bij Rubberplants Digital Agency Breda schrijven dagelijks content. Content voor websites, flyers, nieuwsbrieven, marketingcampagnes en social media. Dit zijn teksten voor verschillende bedrijven, in verschillende branches met verschillende tone of voices. We doen hierdoor veel ervaring op binnen een breed spectrum waar ook jullie een voordeel uit kunnen halen. Wil je als bedrijf meer kwalitatieve content? Dan kunnen wij je helpen.

We werken volgens onze eigen succesvolle werkwijze: Ready. Set. Grow! Ieder merk, groot of klein, helpen wij (verder) groeien. Hoe het content creatie proces bij ons verloopt leggen we hier aan je uit. 

Ready.

Iedere klant is anders. Iedere klant wil iets anders. En dat maakt dat we meteen op een belangrijk eerste punt komen van het content creatie proces. Het bepalen van de contentstrategie.

Verdiepen in de identiteit

Om een goede tekst te kunnen schrijven verdiepen we ons eerst goed in jou als klant. De meest effectieve en persoonlijke manier om dit te doen, is om op bezoek te gaan. Op deze manier krijgen we feeling met jou als klant, met het merk en de branche. We kunnen effectief en direct vragen stellen. Wie ben je als merk? Wat zijn je belangrijkste drijfveren, waarden en wensen met betrekking tot content? Hoe meer informatie we vergaren, hoe beter!

Kennis over het product of de dienst

Naast het verdiepen in jou als klant en je doelgroep vergaren we ook kennis over de producten of diensten die je aanbiedt. Hoe meer de klant ons van informatie kan voorzien, hoe beter we een geschikte doelgerichte tekst kunnen creëren. We weten dan immers welke aspecten belangrijk zijn om te benoemen in een tekst en welke onderwerpen we extra voor je kunnen uitlichten.

Contentstrategie bepalen

In overleg bepalen we samen hoe we tot de best passende contentstrategie komen. Wat moet de content voor jouw merk gaan doen? Zijn de teksten informatief of moeten ze tot een bepaalde actie leiden? We leven ons zo goed mogelijk in zodat we aanvoelen wat de teksten moeten uitdragen en vooral tot welke gewenste acties de teksten moeten leiden. Door het inleven in de doelgroep creëren we pakkende teksten die die doelgroep activeren. 

Contentplanning

Samen bepalen we hoe de content gepland gaat worden. Vanuit de gekozen strategie kan contentcreatie periodiek gepland worden. We vatten dit samen in een contentkalender waar we beiden leuke content onderwerpen aan kunnen toevoegen. Zo volgt er input vanuit ons werkveld als marketeers en ook vanuit jullie als merk zelf. 

 

Set.

Als klant kun je de focus op content nu lekker loslaten. Als digital agency nemen wij de contentcreatie wanneer gewenst volledig uit handen. Onze content marketeers gaan alle gegeven informatie ordenen en unieke content schrijven. Het enige wat je als klant nog hoeft te doen is aan het einde van deze fase te controleren en akkoord te geven voor plaatsing. 

De basis voor een goede tekst

Goede teksten bestaan uit 3 hoofdonderdelen: Introductie, body verdeeld in subkopjes en een afsluiting met call to action. We bouwen de tekst op en verwerken het AIDA model erin. Zo zetten we de basis voor een goede tekst neer.

A – Attention – Introductie
I & D – Interest & Desire – Body
A – Action -Afsluiting

Daadwerkelijk schrijven

We schrijven teksten die makkelijk leesbaar zijn, de juiste tone of voice hebben, soepel lopen en aanzetten tot de gewenste actie. We kijken ook naar de optimalisatie voor zoekmachines (SEO). Is de tekst goed te begrijpen voor zoekmachines en zijn belangrijke zoekwoorden van de doelgroep in de tekst verwerkt?

Let it go

De tekst is ‘af’. Nu laten we deze even los. Vaak genoeg gebeurt het dat we een dag later nog iets bedenken wat mooi in de tekst meegenomen kan worden. Op een later moment, met een frisse blik controleren we de tekst op:

  • grammatica, stijl- en spelfouten
  • leesbaarheid; loopt de tekst lekker door?
  • consequentie;  gebruik jij of u?
  • voldoet de tekst aan de eisen van de klant?
  • zijn alle vragen die de doelgroep kan hebben beantwoord?
  • is er een pakkende call to action die kan leiden tot conversie?
  • is de tekst SEO-proof wanneer deze online komt?

Vervolgens sturen we de tekst ter controle naar je toe. Klopt alles en ben je tevreden? Dan is het tijd voor de laatste stap.

 

Grow!

Nu is het tijd om de content te plaatsen en het verkeer dat op de website(s) komt te laten groeien en converteren! We plaatsen de tekst voor je online, combineren dit eventueel met een social media post en monitoren de online prestaties met onze marketing tools.

Kwalitatief goede contentcreatie kan leiden tot: 

  • hogere conversie en meer kwalitatieve leads
  • betere online vindbaarheid
  • professioneel imago

Wil je jouw online aanwezigheid versterken met kwalitatieve unieke content die converteert en 🙂 maakt?

Bij Rubberplants Digital Agency Breda helpen we je daar graag mee. Wij nemen jouw contentcreatie uit handen. Neem vrijblijvend contact met ons op.

Lees ook

Andere blogs

Ready

To grow?

Kom in contact Kom in contact